Virtsu sadam - Tõstamaa, 6. - 11. august, 2018.

Seekord startisime Virtsu sadamast, ainult kolmekesi. Aga kuidas, eelmine matk ju ei lõppenud seal? Ei lõppenud tõesti, kuid otsustasime, et Matsalu lahte ja selle ümbrust avastame mõnel teisel korral.

Matka esimene päev oli lühike (alustasime ka alles õhtupoole), kavas oli kerge proloog - Virtsu sadamast Puhtulaiule, ~7,7km.

Puhtulaiul pidi meid ootama mõnus laagriplats kus teeme lõket ja praeme selle peal head-paremat. Kahjuks ei läinud nii, lõkkekohta me lihtsalt ei leidnud. Kuid olime selleks olukorraks valmis - kõik olime kaasa võtnud toidukraami, mida sai ka ilma lõkkel soojendamata süüa (eelmiste matkade väärt kogemus :) ).

Teine päev: Puhtu - Rame - Pivarootsi - Muriste, ~21km.

Päeva lõpuks leidsime mõnusa ööbimiskoha koos pingi, laua ja varjualusega. Õigemini juhatas meid sinna üks taadike, kelle maadel me ööbimiskohta otsides kolasime. Hoiatas meid ka selle eest, et kõrvalmaa omanik olla kuri leedukas. Sinna me siis enam ei tikkunud.

Kolmas päev: Muriste - Paatsalu - Mereäärse. Teekonna pikkus 22,8km.

Neljas päev: Mereäärse - Matsi (väike kõrvalepõige Varblasse, poodi). Teekonna pikkus 26,5km.

Mälestusväärne hetk toimus päeva lõpupoole, kui pärast järjekordse lahesopi läbimist meile jääkülma õlut kingiti (sest noh, me olime ju vahvad matkasellid :) )

Viies päev: Matsi - Sõmeri poolsaar - Saulepi - Raespa - Kastna. Teekonna pikkus 24,6km.

Sõmeri poolsaare tipust läksime kaheksi (kolmas matkaline läks mööda teid) otse läbi lahe Kõrksaarele. Vesi tundus väga madal ning ka oli madal - kuni olime kümnekonna meetri kaugusel saarest ning järsku ähvardas sügavaks minna. Õnneks ei läinud ning saime turvaliselt saarele. Tagasi mandrile pääsemiseks tuli ületada kitsas, enamjaolt vee all oleva muul.

Ööbimiskohaks leidsime ühe rannas oleva terrassi, millel oli peal ka raamistik varjualuse jaoks. Saime selle külge oma vihmakatted kinnitada. Öösel tõusis tugev tuul, kohati oli tunne, et meie vihmakatted lähevad lendu.

Kuues päev (poolik päeva): Kastna - Tõstamaa, teekonna pikkus 15,9km

Lõpetasime matka Tõstamaal, sealt juba bussiga Pärnusse ja edasi koju.

Matka kogupikkuseks kujunes ligi 118km. Üks parimaid marsruute - väga vähe oli ebameeldivaid rajalõike (võsa/roostik/maanteed).