Rannaküla - Topu, 8. - 11. august, 2017

Alustasime Rannakülast, sealt kus esimene matk lõppes. Esialgses plaanis väga kindlat sihtpunkti polnudki. Seda seetõttu, et ees ootas Haapsalu laht ning polnud veel kindel milliseid teid pidi seda läbida (kasutada maanteid või proovida kalda äärest?).

Esimese päeva marsruut: Rannaküla – Põõsaspea neem – Dirhami – Roosta – Hara. Esimene päev kujunes taaskord matka pikimaks: ~39km, puhas liikumisaeg ~9,5 tundi.

Sel matkal läksime kaldale õige lähedale ning läbisime osa teest kalda ääres vees – selleks et vältida võsa, roostikku ning eelkõige ringiga mööda teed minemist. Kokkuvõttes on see väsitavam kuid jällegi huvitavam ning reeglina hoiab ka aega kokku. Mõnes kohas oli küll vesi pea rinnuni (kuid see oli probleem ainult lühematele).


Teine päev: Hara – Telise – Paslepa – Pürksi – Österby. Teise päeva teekond oli võrreldes esimese päevaga tagasihoidlik 21,5km.

Jõudsime Noarootsi poolsaarele. Kahjuks jäi käimata Einbys, esimese matka plaanitud finišis ning üldse suur osa Noarootsi kaldast jäi läbimata - sest oli vaja jõuda ära käia Pürksis, et külastada poodi ning kuna polnud veel selge, kuidas läbida Haapsalu laht, siis kiirustasime plaanitud ööbimispaika, Österby sadamasse.

Österby sadamas aga leidsime võimaluse saada kaatriga otse Haapsallu. Mõtlesime, plaanisime ja otsustasimegi, et lähme seda teed ning jätame Noarootsi poolsaare ja Haapsalu lahe avastamise mõneks teiseks korraks.

Kolmas päev: Österby – Haapsalu – Paralepa – Pullapää – Rohuküla. Teekonna pikkus 27,7km.

Kolmas päeva algas kaatrisõiduga Österby sadamast Haapsallu. Haapsalus sai tehtud väike ringkäik, üks matkaline läks bussiga tagasi Tallinna ning siis jätkasime teekonda Rohuküla poole. Pullapää panga lähedal tegime väikese tiiru nõukogudeaegse raketihoidla juurde. Seejärel müttasime ja ragistasime mõnda aega läbi tiheda võsa. Pärast selle läbimist tegime puugikontrolli ja korjasime nelja peale kokku 12-13 puuki (õnneks ei olnud ükski veel kinni võtnud).

Kolmanda päeva lõpuks jõudsime välja Rohuküla sadamasse ning saime sealses puhvetis õhtust süüa - matkajuhi sõnul olla seal Läänemaa parimad burgerid. Kuna võrdlusmomenti pole, siis ei saa seda kinnitada aga väga hea oli ikka.


Neljas päev: Rohuküla – Pusku – Topu sadam. Teekonna pikkus 17,6km.

Kuna me ööbisime Rohuküla sadama lähedal, siis otsustasime ka hommikust süüa sealsamas puhvetis. Edasi läksime mööda maanteed, kuniks Pusku kandis saime taas kalda äärde ning sealt juba ilusti kaldaäärseid teid mööda Topu sadamani.


Matka kogupikkuseks kujunes tol korral ligi 106km. Seda oli küll ~30 km vähem kui aasta tagasi, kuid see eest polnud ühtki vigastuse tagajärjel katkestajat.